دفترچه یادداشت فانتزی

دفترچه یادداشت فانتزی

دفترچه یادداشت

دفترچه یادداشت فانتزی – فرقی نمی کند که شما یک فرد محصل باشید (دانش آموز، دانشجو یا فردی که به هر شکلی در حال تحصیل و یادگیری می باشد.) یا اینکه سال ها از دوران تحصیلتان گذشته باشد و شاغل یا حتی خانه دار باشید. در هر صورت روزانه ممکن است موارد زیادی به ذهنتان برسد که نیاز داشته باشید آن ها را در جایی یادداشت کنید و نگه دارید. مثلا لیست کارها و برنامه های روزانه تان، لیست خرید یا خرج و مخارج و هزینه ها، ساعت ها و روزهای جلسات و برنامه هایی که نمی خواهید فراموش کنید. ایده هایی که در هر زمینه ای به ذهنتان می رسد و دوست دارید آنها را یادداشت کنید و نگه دارید تا در زمان لازم اجرا کنید، جملات و نکات مهمی که در حین خواندن یک کتاب، مقاله، مجله و … به آن ها برخورد می کنید و مواردی از این قبیل. به طور کلی هر روز و در روال زندگی روزمره، شما نیاز به یک دفترچه یادداشت کوچک و یک خودکار یا مداد دارید تا بتوانید موارد این چنینی را در آن یادداشت کرده و نگران فراموش کردنشان نباشید.

دفترچه یادداشت های فانتزی امروزه در انواع طرح ها و رنگ های مختلف از طرح های فانتزی عروسکی گرفته تا طرح های مینیمال تر و ساده تر در ابعاد متفاوت از سایزهای ۵×۵ سانتی متر جیبی بسیار کوچک گرفته تا سایز A5 تولید می شوند. صحافی این دفترچه ها هم می تواند از نوع منگنه ای، چسبی، سیمی تک فنر، سیمی با فنر دوبل، دوخت، دکمه ای و … باشد. در واقع تنوع دفترچه ها در بازار لوازم تحریر به قدری زیاد است که هر فردی با هر سن و سلیقه و برای هر کاری که بخواهد، می تواند دفترچه مورد نظر خود را تهیه کند.

امروزه با گسترش وسایل و ابزار های الکترونیکی، بعضی از افراد ممکن است برای نوشتن نوت ها و یادداشت های خود، از این ابزارها استفاده کرده و تمام یادداشت های روزانه شان را در گوشی، لپ تاپ و … بنویسند. اما نوشتن با کاغذ و قلم، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. در واقع در دوره ای که گوشی های هوشمند تمام زندگی ما را در بر گرفته اند و روزانه با انواع و اقسام نوتیف ها رو به رو هستیم، نوشتن یادداشت ها، لیست کار و سایر مواردی که نیاز است در طول روز جلوی چشم مان باشند؛ در دفترچه و کاغذ، باعث می شود کمی از شلوغی های ذهنی مان کمتر شود و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

در گروه تولیدی پیتیکو تا زمان انتشار این مقاله، ۴ مدل متفاوت دفترچه یادداشت تولید شده که در ادامه به توضیح مشخصات و کاربرد آن ها می پردازیم :

۱٫ دفترچه یادداشت جیبی :

دفترچه یادداشت های فانتزی جیبی پیتیکو در حال حاضر با مدل های مختلف فضانورد، یونیکورن، دایناسور، خوک و پاندا تولید شده اند که هر کدام از این مدل ها نیز خود ۴ طرح متفاوت داشته و تنوع بسیار زیادی دارند. این دفترچه ها همانطور که از اسم شان مشخص است، در سایز جیبی با ابعاد ۱۰٫۵×۷٫۵ سانتی متر تولید شده اند، ۸۰ برگ هستند، جنس جلد آن ها مقوا گلاسه (جلد نرم) و جنس کاغذها نیز تحریر و از نوع خط دار است. گوشه های جلد و کاغذها به حالت منحنی و گرد برش خورده اند، برای اینکه گوشه های دفترچه در اثر استفاده ی مداوم و برخورد با سطوح و وسایل دیگر، تا نشود و به مرور زمان از بین نرود. کاغذها نیز از نوع کاغذ تحریر ۷۰ گرم و کاملاً سفید و خط دار بوده و بسیار نرم و با کیفیت هستند. صحافی این دفترچه ها سیمی و از نوع فنر دوبل می باشد. این دفترچه ها را به دلیل سایز کوچکی که دارند، می توانید همیشه و همه جا همراه خود داشته باشید و به راحتی در جیب یا کیف های خیلی کوچک هم جا می شوند.

اگر فردی محصل هستید یا در حال مطالعه برای امتحان و آزمونی مهم می باشید، می توانید در این دفترچه ها لغت زبان و فرمول ها و نکات مهم درسی را یادداشت کرده و همراه خود داشته باشید تا در زمان های اضافه ای که دارید؛ مثلا تایمی که در بانک یا مطب دکتر منتظر نویت هستید، در مترو، اتوبوس، تاکسی و … یادداشت ها و نکاتی را که نوشتید مرور کنید. اگر دانش آموز، دانشجو، خانه دار، کارمند و … هستید هم می توانید لیست کارها و برنامه های روزانه خود را درون این دفترچه ها نوشته و روی میز کار، میز مطالعه یا درون کیف خود قرار دهید تا همواره در دسترس تان باشد و نگران فراموش کردن برنامه هایتان نباشید. یا حتی هنگام بیرون رفتن از خانه می توانید لیست خرید و خرج و مخارجتان را یادداشت کرده و همراه خود داشته باشید. در مجموع این دفترچه های کوچک می توانند همیشه همراه شما باشند و در دنیای پر مشغله ی امروز به شما کمک کنند که چیزی را فراموش نکنید.

۲٫ دفترچه یادداشت فانتزی سری کیوت :

دفترچه یادداشت های فانتزی سری کیوت پیتیکو یکی دیگر از محصولات تولید شده توسط برند پیتیکو می باشند که در ۴ تم دختر، فضانورد، خرگوش و یونیکورن و ۱۶ طرح و رنگ متفاوت تولید شده که تمام طرح های آن را می توانید از منو دفترچه یادداشت و زیر منو دفترچه یادداشت دو جلده یا با سرچ عبارت دفترچه یادداشت سری کیوت در آیکون سرچ فروشگاه ببینید. این دفترچه ها همانطور که اشاره شد، به شکل خاصی طراحی شده اند و دو جلد دارند. به این صورت که بر روی جلد داخلی تصویر کاراکتر دفترچه طراحی شده و جلد رویی به صورت یک قاب در اطراف تصویر قرار گرفته و نمای جذاب و خاصی به این محصول بخشیده است. جنس این جلد و جلد پشتی دفترچه، مقوای لمینیت ۶۰۰ گرم می باشد (یک حالت طلق مانند و سخت دارد که به راحتی تا نمی شود و آسیب نمی بیند.) جلد داخلی هم که تصویر کاراکتر اصلی بر روی آن قرار گرفته از جنس مقوای ایندر برد ۳۰۰ گرم می باشد و آن هم تقریباً سخت و محکم بوده و به راحتی آسیب نمی بیند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

این دفترچه ها هم ۸۰ برگ بوده و جنس کاغذ های آن ها از نوع کاغذ تحریر کرم رنگ ۸۰ گرم و خط دار می باشد که بسیار نرم، ضخیم و با کیفیت هستند و نوشتن بر روی آن ها بسیار روان و راحت است، شما می توانید به راحتی با انواع مداد، خودکار، روان نویس و … مطالب مورد نظر خود را در آن ها یادداشت کنید. صحافی این دفترچه ها نیز به صورت سیمی و از نوع فنر دوبل می باشد که به صورت عمودی و از بالا قرار گرفته و باعث می شود بتوانید آن را به راحتی ورق بزنید یا در صورت لزوم برگه ای را از آن جدا کنید. طول این دفترچه ها ۱۰٫۵ و عرض آن ۷٫۵ سانتی متر بوده و سایز جیبی دارند. طرح های روی جلد این دفترچه ها از کیفیت چاپ بسیار بالایی برخوردار بوده و در ۴ ترکیب رنگی سرخابی، بنفش، آبی روشن و صورتی کم رنگ تولید شده اند.

از این دفترچه ها هم مانند دفترچه های جیبی می توانید برای یادداشت انواع نکات مهم و خلاصه های درسی که فکر می کنید نیاز به مرور مجدد آن ها دارید، انواع فرمول های حفظی، لغات زبان و مواردی از این قبیل استفاده کنید؛ و هر زمان که وقت خالی و آزاد داشتید، یادداشت های خود را مرور کنید. همچنین می توانید برای یادداشت کردن لیست کارها، لیست خرید و خرج و مخارج و سایر یادداشت های روزانه خود، از این دفترچه های فانتزی کیوت استفاده کنید.

۳٫ دفترچه میکرو تو دو لیست :

میکرو تو دو لیست ها یا همان تو دو لیست های کوچک پیتیکو در ۱۶ طرح متفاوت با تم های دخترانه، یونیکورن و bt21 تولید شده اند و دفترچه هایی هستند برای نوشتن لیست کارهای روزانه. این دفترچه ها ۶۰ برگ بوده (۱۲۰ صفحه) و برای سه ماه نوشتن لیست کار به صورت روزانه قابل استفاده اند. جلد این تو دو لیست ها هم از مقوا گلاسه بوده و جنس کاغذ شان تحریر ۷۰ گرم است که به صورت چک لیستی طراحی شده اند و به محض انجام یک فعالیت از لیست تان، می توانید مربع جلوی آن را تیک بزنید و با خیال راحت به فعالیت های دیگر خود بپردازید. این تو دو لیست ها هم به دلیل اندازه کوچکی که دارند، به راحتی قابل حمل بوده و می توانید همیشه همراه خود داشته باشید تا هیچ وقت برنامه های روزانه تان را فراموش نکنید.

۴٫ دفترچه های چوبی کوچک :

دفترچه های چوبی کوچک پیتیکو نیز در ابعاد ۵×۵ سانتی متر تولید می شوند و بیش از ۶۰ طرح متنوع  دارند. این دفترچه ها هم به صورت تک و هم به شکل ست در قالب ست های چهارتایی چوبی به فروش می رسند. جنس جلد این دفترچه ها MDF سه میل بوده و جنس کاغذهایشان هم تحریر ۷۰ گرم است. کاغذ ها از نوع بی خط هستند و صحافی هم به شکل سیمی (فنر دوبل) می باشد. از این دفترچه ها نیز هر فردی بسته به نیاز خود می تواند برای موارد مختلفی استفاده کند. اما یکی از بهترین کاربردهایی که می توانند داشته باشند، این است که به عنوان برگه به یاد یا G5 می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر تا به حال اسم این برگه ها به گوش تان نخورده، باید توضیح دهیم که برگه های به یاد یا همان G5، برگه های کوچکی هستند که معمولا برای به حافظه سپردن لغات زبان و نکات و فرمول های مهم درسی استفاده می شوند. کاربردشان هم به این صورت است که در یک سمت کاغذ، لغت زبان یا مثلا یک سوال درسی را می نویسید و در سمت مقابلش، معنی آن لغت یا جواب آن سوال را یادداشت می کنید. سپس این برگه های بسیار کوچک را می توانید در کیف یا جیب خود بگذارید و همه جا همراه تان داشته باشید تا در زمان های آزاد خود بتوانید این نکات را مرور کنید و با تکرار این مرورها و مطالعه های کوچک، کم کم نکته و لغت مورد نظر، ناخودآگاه در حافظه تان ثبت شده و دیگر فراموش نمی شود.

حالا از این دفترچه های کوچک چوبی پیتیکو هم می توانید با همین کاربرد استفاده کنید، این دفترچه ها ۳۰ برگ هستند. در یک سمت برگه می توانید نکته و سوال درسی و لغت زبان بنویسید و در سمت مقابلش پاسخ و معنی را. و برتری که این دفترچه های کوچک نسبت به برگه های به یاد دارند، این است که در این دفترچه ها تمام برگه ها به هم متصل اند و ترتیب یادداشت هایتان به هم نمی خورد یا کاغذها گم نمی شوند.

سخن پایانی اینکه دفترچه های یادداشت از جمله لوازم تحریری هستند که برای همه افراد در هر سن و مقطع تحصیلی یا موقعیت شغلی، مورد نیاز بوده و هر فرد استفاده خاصی از آن ها دارد. به همین دلیل هم گروه تولیدی پیتیکو این محصول را در انواع و اقسام مدل ها و طرح ها تولید می کند تا پاسخگوی سلیقه ها و نیازهای مختلف باشد.

دیدگاهتان را بنویسید