دفتر جلد سخت سری فرانسوی پیتیکو

دفتر جلد سخت سری فرانسوی پیتیکو

دفتر جلد سخت صد برگ سری فرانسوی

دفتر فانتزی جلد سخت سری فرانسوی – همه دانش آموزان، دانشجویان و به طور کلی افراد محصل برای یادداشت کردن جزوات خود نیاز به دفترهای با کیفیتی دارند که در اثر استفاده مداوم به سرعت آسیب نبینند و ابعاد مناسب و کاغذ های مرغوبی داشته باشند. پیتیکو یک برند تولید کننده لوازم تحریر فانتزی ایرانی است که در تلاش است تا لوازم تحریر و نوشت افزار با کیفیتی را با طرح های فانتزی، خاص و مدرن برای همه سنین و سلیقه ها تولید نماید. دفترهای جلد سخت سری فرانسوی پیتیکو یکی از خاص ترین دفترها هستند که برای اولین بار در ایران با طرح نوشته هایی به زبان فرانسه در ۶ مدل مختلف طراحی و تولید شدند. روی هر کدام از این دفترها یک جمله به زبان فرانسه نوشته شده و یک طرح جذاب مرتبط هم در کنار آن وجود دارد که بسیار جالب و خاص می باشند و در ادامه تک تک این جملات و طرح ها را بررسی می کنیم.

زبان فرانسه یکی از شیرین ترین و جذاب ترین زبان ها در سراسر دنیاست و بعد از زبان انگلیسی می توان گفت یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین زبان ها برای یادگیری است. در کشور ما محصولات زیادی در حوزه لوازم تحریر با طرحِ نوشته هایی به زبان انگلیسی تولید شده اند. اما با طرح و نوشته های فرانسوی می توان گفت حداقل در بازار داخلی، محصولی تا به حال تولید نشده بود. به همین دلیل برند پیتیکو تصمیم گرفت تا یک نوآوری و تنوع ایجاد کند و به جای استفاده از عبارات انگلیسی در یک سری از دفتر های جلد سخت خود، از جملاتی به زبان فرانسوی استفاده کند. دفتر های سری فرانسوی پیتیکو همانطور که گفته شد با ۶ طرح جلد متفاوت با جملاتی خاص و زیبا و طرح هایی فانتزی و کیوت طراحی شده اند و طیف رنگی همه ی دفتر های سری فرانسوی هم به صورت پاستلی و کمی مینیمال در نظر گرفته شده تا برای افرادی که محصولات فانتزی مینیمال تر می پسندند هم مناسب و جذاب باشند.

دفتر فانتزی جلد سخت سری فرانسوی طرح ۱ با جمله ی je veux te réchauffer به معنی « می خوام گرمت کنم » طراحی شده است. رنگ زمینه دفتر یک آبی ملایم و شیک بوده و در کنار رنگ زرد خورشید که نماد گرما می باشد و با جمله ی نوشته شده بر روی دفتر مطابقت دارد، ظاهر بسیار شیک و جذابی را به دفتر بخشیده.

دفتر جلد سخت سری فرانسوی طرح ۲ با جمله ی tout ira bien به معنی « همه چیز درست خواهد شد » طراحی شده است. رنگ زمینه دفتر یک سبزآبی ملایم و کم رنگ بوده و یک رنگین کمان زیبا با رنگ های شاد به همراه تعدادی ابر در کنار این جمله طراحی شده.

دفتر جلد سخت سری فرانسوی طرح ۳ با جمله ی tu es à croquer به معنی « تو تحسین بر انگیزی » طراحی شده است. رنگ زمینه دفتر هم یک سبز آبی ملایم و کم رنگ بوده که رنگ بسیار خاصیست و یک کوکی شاد و جذاب و خندان هم در کنار این جمله روی جلد دفتر طراحی شده.

دفتر جلد سخت سری فرانسوی طرح ۴ با جمله ی tu es trop chou به معنی « خیلی نازی » طراحی شده است. (در واقع کلمه ی chou در زبان فرانسه به معنی کَلَم می باشد و به همین دلیل هم طرح روی جلد یک کلم است، اما این جمله در معنای اصطلاحی برای ابراز علاقه به یک فرد به کار می رود و به معنی « خیلی نازی » می باشد.) رنگ زمینه دفتر هم یک آبی کم رنگ مایل به یاسی بوده که رنگ بسیار شیک و خاصیست و در کنار رنگ سبز آبی بسیار ملایم کلمی که روی جلد طراحی شده، ترکیب رنگی بسیار زیبایی را ایجاد کرده اند.

دفتر جلد سخت سری فرانسوی طرح ۵ با جمله ی j’ai besoin d’un café et d’un autre week-end به معنی « من به یک قهوه و یک آخر هفته ی دیگر نیاز دارم » طراحی شده که طرح کنار آن هم یک فنجان سفید بزرگ پر از قهوه می باشد و یک کوکی کوچک هم درون آن در حال استراحت است. رنگ زمینه دفتر هم یک آبی روشن مایل به سبز آبیست که در کنار رنگ سفید فنجان، بسیار جذاب و شیک به نظر می رسد

و دفتر جلد سخت سری فرانسوی طرح ۶ با جمله ی souris à la vie به معنی « به زندگی لبخند بزن » طراحی شده که طرح آن هم تم کهکشان دارد و تعدادی سیاره ی خوشحال رنگی در یک زمینه سرمه ای رنگ، کنار هم قرار گرفته اند.

در مجموع این دفتر ها یکی از خاص ترین تولیدات پیتیکو و حتی می توان گفت یکی از خاص ترین دفتر های تولید شده در بازار لوازم تحریر هستند که چه از نظر طراحی و جملات نوشته شده بر روی دفتر ها و چه از نظر کیفیت و کاربرد، بسیار خاص و یونیک هستند. جلد این دفتر ها بسیار با کیفیت و سخت و محکم بوده و به راحتی آسیب نمی بیند. صحافی هم از نوع سیمی و فنر دوبل می باشد و بسیار محکم است و به راحتی خم نمی شود. کاغذ هایشان از نوع کاغذ تحریر کاملا سفید ۷۰ گرم بوده و خط های نقطه چین مانند مشکی دارند که ظاهر بسیار شیک و مینیمالی به صفحات بخشیده اند. خط ها کم رنگ تر در نظر گرفته شده اند تا نوشته ها و دست خط فرد، بیشتر به چشم بیایند و خطوط دفتر، چشم ها را در هنگام نوشتن یا مطالعه نوشته ها اذیت نکنند. جلد دفتر به راحتی باز و بسته می شود و به سیم ها گیر نمی کند و به راحتی می توانید جلد رویی را در کنار جلد پشتی قرار داده تا در هنگام یادداشت برداری، دفتر فضای کمتری اشغال کند، به خصوص سر کلاس در هنگام نوشتن جزوه یا موقع مطالعه مطالب یادداشت شده.

ابعاد این دفتر ها ۲۲ در ۱۵ سانتی متر بوده و سایز شان رقعی می باشد که به راحتی در اکثر کیف ها جا شده و موقع جزوه نوشتن و خواندنِ مطالب نیز، اندازه مناسب و خوش دستی دارند و سبک می باشند. یکی از مشکلاتی که اکثر دفترهای سیمی جلد سخت دارند، این است که بعد از باز کردن، ورق زدن، جزوه نوشتن و استفاده از آن ها، دیگر برگه ها به شکل منظمی که در ابتدا روی هم قرار گرفته بودند، بر نمی گردند و دفتر یک حالت باد شده و دِفُرمه ای به خود می گیرد. این مشکل اغلب به دلیل نامنظم بودن صحافی سیمی دفترها اتفاق می افتد. به طوری که پس از مدتی حتی جلد رویی و پشتی به صورت همسان و هم ردیف با هم قرار نمی گیرند. اما دفترهای سیمی پیتیکو با بالاترین ظرافت و کیفیت تولید شده اند و پس از استفاده مداوم از آن ها نیز، همچنان تمام برگه ها و جلد ها به صورت کاملا منظم، دقیقا مانند زمانی که دفتر نو و استفاده نشده است، روی هم قرار گرفته و به هیچ عنوان دفتر حالت دفرمه به خود نمی گیرد. یک مورد دیگر هم که در طراحی دفترهای جلد سخت و قابی پیتیکو به آن توجه شده، این است که دور تا دور حالت قابیِ دفتر کاملا توسط روکش پوشیده شده و مانند بعضی از دفترهای قابی دیگر، قسمت انتهایی که به فنرها ختم می شود، حالت کارتن مانند نداشته و به مرور زمان خُرده نمی شود و از بین نمی رود.

در مجموع دفترهای ۱۰۰ برگ از آن دسته دفترهایی هستند که اغلب برای نوشتن مطالب در حجم بالا و استفاده ی زیاد کاربرد دارند، به همین دلیل این دفترها با کیفیت و ظرافت تمام تولید شده اند تا در اثر استفاده زیاد و مداوم آسیب نبینند و اطلاعات و جزوات شما را درون خود حفظ کنند و شما هنگام استفاده از آن ها احساس خوشایندی داشته باشید. دفتر های جلد سخت پیتیکو علاوه بر این طرح های سری فرانسوی، یک مدل مینیمال تر و ساده تر هم تحت عنوان سری رنگی دارند. دفترهای جلد سخت سری رنگی هم با طیف های رنگی متفاوت و بسیار خاص برای افرادی که طرح های فانتزی خیلی ساده و مینیمال می پسندند طراحی شده اند و دقیقا همین ویژگی های کیفیتی و ظاهری را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید